لیزر موهای زائد بدن+25 نکته کاربردی

لیزر موهای زائد بدن یکی از بهترین راه‌های از بین بردن موهای زائد است.
از دست و پنجه نرم کردن با سوختگی تیغ، رفع موهای زائد و اجبار به اصلاح هر روزه خسته شده اید؟ برای خداحافظی با روزهای موچین، اپیلاسیون و نخ کردن آماده اید؟ اگر به دنبال راه حل دائمی تری برای رفع موهای زائد هستید، لیزر پاسخ شماست! 
اما قبل از اینکه روی تخت یکی از مراکز خانگی دراز بکشید، اجازه دهید امروز کمی وقت بگذاریم تا درباره انواع لیزرهای مورد استفاده برای لیزر موهای زائد صحبت کنیم.
لیزر موهای زائد بدن یکی از رایج ترین روش‌های زیبایی است که امروزه در تمام کشورهای جهان انجام می شود.
عملکرد این دستگاه اینگونه است که نور بسیار متمرکز را به فولیکول‌های مو می‌تاباند، رنگدانه‌های موجود در فولیکول مو را نور جذب می‌کند و به مرور زمان باعث از بین رفتن موی زائد خواهد شد، در ادامه این مقاله شما را به صورت کامل با مبحث لیزر موهای زائد بدن آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.



انواع دستگاه‌های مختلف لیزر موهای زائد

لیزر الکساندرایت

مزایای اصلی لیزر الکساندرایت این است، که دارای سیستم طول موج کوتاه‌تری در مقایسه با سایر انواع لیزرها است و می‌تواند موهایی که قهوه‌ای متوسط ​​تا روشن هستند را درمان کند. 
کسانی که پوست روشن دارند بهترین کاندیدها هستند، زیرا می‌تواند باعث تغییر رنگ در پوست‌های تیره شود.

لیزر روبی

لیزر روبی، یکی از قدیمی ترین انواع لیزرهای مورد استفاده در رفع موهای زائد است و برای افرادی که موهای روشن یا ظریف و پوست روشن دارند، مناسب است.

لیزر دایود

لیزر دایود یکی از جدیدترین و پرکاربردترین لیزرهای امروزی است. 
این دستگاه برای پوست های روشن تا متوسط ​​طراحی شده است و در مقایسه با لیزرهای دیگر مانند الکساندرایت یا روبی، لیزر دایود طول موج نور بیشتری دارد و خطر آسیب پوست را نسبت به لیزرهای با طول موج کوتاه‌تر کاهش می‌دهد.

لیزر ND YAG

لیزر ND YAG لیزر ترجیحی برای موهای تیره در پوست‌های تیره‌تر است. 
یکی از مزیت‌های لیزر ND YAG این است، که از طولانی‌ترین طول موج در بین هر چهار لیزر استفاده می‌کند، به این معنی که بیشترین پتانسیل را برای از بین بردن موها در انتهای دوره دارد.


در نتیجه به یاد داشته باشید: در مقایسه با اصلاح یا اپیلاسیون، هر چهار نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد به نتایج طولانی‌تری با نگهداری کمتر هستند.
هر کدام از این دستگاه‌ها به نوبه خود خوب هستند و شما خودتان باید با توجه به رنگ پوست و ضخامت مو‌های زائد خود بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را برای خود انتخاب کنید.

لیزر موهای زائد صورت

امروزه لیزر موهای زائد صورت یکی از بهترین روش‌های خلاصی از شر موهای زائد صورت است، که باعث صرفه جویی در وقت همه انسان‌ها شده است.

اغلب بانوان برای از بین بردن موهای زائد چانه، قفل کناری یا بالای لب و داشتن پوستی شفاف و صاف به لیزر موهای زائد صورت می‌پردازند.
با این حال، به دلیل افزایش تقاضا برای نظافت در صنایع شرکتی، حتی مردان نیز شروع به استفاده از روش‌های حذف دائمی موهای زائد برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت کرده‌اند.

سایر روش‌های رفع موهای زائد از جمله تراشیدن، کندن، اپلاسیون و … زمانبر هستند و همچنین نتایج کوتاه مدتی دارند، پس می‌توان گفت لیزر در زمان زیادی در روز صرفه جویی می‌کند.

لیزر موهای زائد صورت می توانند در برخی موارد عوارض جانبی مانند: قرمزی، تورم و درد ایجاد کنند. این در لیزر درمانی برای لب بالایی، چانه یا قسمت قفل کناری صورت رایج تر است. 

مزایای لیزر موهای زائد بدن

از مجموع مزایای لیزر موهای زائد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیزر موهای زائد بسیار سریع است
در واقع یک روش بسیار سریع است که برخی از جلسات آن کمتر از 20 دقیقه طول می‌کشد. مدت زمانی که طول می‌کشد وابسته به اندازه منطقه‌ای است که باید لیزر شود.
برای مثال، واضح است که برداشتن مو از ناحیه‌ای مانند پشت شما بسیار بیشتر از برداشتن موهای بالایی لب یا ابروها طول می‌کشد.ل

نتایج طولانی مدت هستند
بر خلاف روش‌های سنتی دیگر برای از بین بردن موها مانند: اپیلاسیون، تراشیدن و … که در آن موها طی چند روز یا چند هفته دوباره رشد می‌کنند.
موهایی که به طور موثر با استفاده از لیزر برداشته می‌شوند، معمولاً برای چند ماه و گاهی حتی سال ها ظاهر نمی‌شوند.
اگر مو دوباره رشد کند، موهای شما کمتر، نازکتر، روشن تر و همچنین بسیار کمتر دیده می‌شود. برای برخی از افراد، موها برای همیشه از بین می‌روند، به این معنی که هرگز دوباره رشد نمی‌کنند.

روش بسیار دقیقی است
به شرطی که موهای خود را توسط یک تکنسین مجرب و آموزش دیده برداشته باشید، پرتوهای نور هنگام هدف قرار دادن موهای ناخواسته شما با دقت دقیق عمل می‌کنند.

تقریباً بدون درد
با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه لیزرها پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.
به عنوان مثال، لیزر یخ سه بعدی که ما در کلینیک خودمان استفاده می‌کنیم، دارای سیستم خنک کننده منحصر به فرد خود است، که در طول درمان نهایت راحتی را فراهم می‌کند.

آزادی پوشیدن آنچه دوست دارید
وقتی یک رویداد مهم در راه است، دیگر لازم نیست نگران آن اصلاح‌های لحظه آخری و اغلب دردناک باشید.
به عنوان مثال، می‌توانید تاپ‌های بنددار یا بدون آستین مورد علاقه خود را بپوشید و نگران رشد بیش از حد موهای زیر بغل خود نباشید. همین موضوع برای دامن‌های مورد علاقه‌تان و البته سفرهای ساحلی با بیکینی صدق می‌کند.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
نظافت بی عیب و نقص به طور طبیعی باعث می‌شود همه احساس بهتری نسبت به ظاهر و احساس خود داشته باشند.
وقتی دیگر لازم نیست نگران رشد مجدد ناخوشایند یا سایه ساعت 5 باشید، به طور خودکار نسبت به ظاهر خود اطمینان بیشتری خواهید داشت.

تعطیلات بی دغدغه و بدون مو
زمانی که می‌دانید دیگر نیازی به نگرانی در مورد موهای ناخواسته ندارید، راهی را برای شما فراهم می کند تا استراحت کنید و واقعاً از تایم آزاد خود لذت ببرید.

پوستی شاداب و صاف
لیزر موهای زائد پوست شما را نرم تر و ابریشمی تر می‌کند. این روش همچنین در بهبود ظاهر پوست و در عین حال نمایش هیکل ماهیچه‌ای شما به خوبی عمل می‌کند.

کاهش بوی بدن
بسیاری از مشتریان کاهش بوی بدن را به‌عنوان عجیب بودن مو در اعماق فولیکول گزارش می‌کنند، که بویی که باعث چسبیدن باکتری‌ها به آن می‌شود، دیگر برای مخفی شدن باکتری‌ها وجود ندارد زیرا لیزر درمانی فولیکول‌ها را در ریشه تخریب می‌کند.

مقرون به صرفه
پس از شروع جلسات لیزر موهای زائد، دیگر نگران صرف هزینه برای محصولاتی مانند کرم‌های موبر، تیغ، درمان‌های گران قیمت موم یا هر روش دیگری که قبلا از آن‌ها استفاده می‌کردید نباشید.

شارژ جلسات لیزر
هنگامی که درمان خود را که معمولاً بین 6 تا 10 هر 4 تا 6 هفته است، کامل کردید، اکثر افراد وارد مرحله “تاچ آپ” می‌شوند. به این منظور است که در طول سال فقط 2 الی 3 بار لیزر انجام می‌دهید.

دیگر موهای زیر روییده وجود ندارد
برخلاف اپیلاسیون و نخ زدن دیگر نگران موهای زائد ناخوشایند و اغلب دردناک نخواهید بود.
حتی اعتقاد بر این است که لیزر موهای زائد باعث بهبود وضعیت دردناک موهای زیر پوستی می‌شود.
در واقع، اکثر کلینیک‌ها از شما می‌خواهند که یک یا دو روز قبل از جلسه اصلاح کنید تا از سوزاندن موهای سطحی شما جلوگیری شود.
این در نهایت به این معنی است که در حالی که بین هر جلسه منتظر می‌مانید تا این روش کار کند، همچنین می‌توانید بدون مو بمانید، برخلاف روشی مانند اپیلاسیون که در آن باید به صورت کامل موها رشد کرده و زیاد باشند تا دوباره وکس بزنید.

مشخصات ایمنی بالا
استفاده از لیزر روی پوست ممکن است یک ورزش خطرناک به نظر برسد، اما این شکل از حذف موهای زائد در واقع زمانی که توسط یک تکنسین آموزش دیده و با تجربه انجام شود، بسیار ایمن است. 
این روش همچنین احتمال بریدگی پوست یا واکنش به ماده شیمیایی بد را از بین می برد.

عوارض لیزر موهای زائد بدن

همانطور که می‌دانید اگر به درستی لیزر موهای زائد انجام نشود و نکات مهم قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد انجام نشود، عوارض جانبی خواهد داشت که در ادامه آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

این عوارض جانبی عبارتند از: 

  1. درد و ناراحتی
  2. تورم
  3. سرخی

    سایر عوارض جانبی احتمالی زمانی که لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست یا تحت نظارت مستقیم متخصص پوست انجام شود، نادر است. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:
  4. تاول زدن
  5. شیوع هرپس سیمپلکس (زخم سرد)
  6. عفونت ها
  7. جای زخم
  8. روشن شدن یا تیره شدن پوست

    پیروی از دستورالعمل های قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. 

نکات سریع در مورد آمادگی برای لیزر موهای زائد

اگر تصمیم گرفته‌اید و می‎خواهید لیزر موهای زائد را امتحان کنید، باید الکترولیز، اپیلاسیون و کندن موهای زائد را حداقل 6 هفته قبل از اولین جلسه خود متوقف کنید. 
این به این دلیل است که لیزر ریشه‌های مو را هدف قرار می‌دهد، که به طور موقت با کندن یا اپیلاسیون از بین می‌روند.
همچنین مهم است که به مدت 6 هفته بعد و قبل از درمان از نور خورشید دور بمانید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند روند حذف را کم اثر کند و احتمال عوارض بعد از درمان را افزایش دهد.

لیزر موهای زائد واژن

دیگر مجبور نیستید روی رشد موهای بیکینی خود نظارت داشته باشید و مرحله ناراحت کننده را طی کنید که اجازه دهید موها به اندازه کافی بلند شوند تا موم آن‌ها را بپوشاند و چنگ بزند. 
با لیزر موهای زائد واژن خود، خط بیکینی صاف، بدون مو و شاداب و ناحیه تمیز برای ماه‌ها به همین شکل باقی می‌ماند. 
به جای اتلاف وقت ماهانه برای یک جلسه اپیلاسیون، می‌توانید به مرکز خرید یا قرار ناهار با دوستان بروید. 
پس از تکمیل چرخه 6 تا 12 جلسه برداشتن، تنها چیزی که نیاز دارید، این است که یک بارگیری نیمه سالانه برای صاف و بدون مو ماندن مادام العمر انجام دهید.

25 نکته مهم قبل و بعد از لیزر موهای زائد

هنگامی که آماده شروع درمان هستید، نکات زیر به حداکثر رساندن نتایج شما کمک می‌کند. البته اگر توصیه‌های پزشکتان با این دستورالعمل‌ها متفاوت است، به توصیه پزشکتان عمل کنید.

نکات مهم قبل از انجام لیزر موهای زائد

  • همیشه قبل از انجام یک درمان برای مشاوره حضوری با ارائه دهنده خود مراجعه کنید.
    یک ارائه دهنده با تجربه می تواند کاندیداتوری شما را ارزیابی کند و تعداد درمان‌هایی را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید تخمین بزند.
  • قبل از شروع دوره لیزر خود بهتر است درباره داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشک خود صحبت کنید.
  • اگر پاهای شما رنگ پریده باشد، درمان شما موفقیت آمیزتر خواهد بود. کنتراست بیشتر بین پوست و فولیکول‌های مو نتایج بهتری را به همراه دارد.
    درمان خود را برای پاییز یا زمستان برنامه‌ریزی کنید، یا از تمام انواع برنزه کردن (مانند برنزه شدن در مقابل آفتاب طبیعی، تخت‌های برنزه، اسپری برنزه کننده‌ها و محصولات خود برنزه کننده) به مدت 6 هفته قبل از درمان خودداری کنید.
    لیزر درمانی بر روی پوست برنزه می‌تواند منجر به مشکلات رنگدانه طولانی مدت شود.
  • از کندن، اپیلاسیون یا سفید کردن موهای خود به مدت 6 هفته قبل از ملاقات خودداری کنید، زیرا کندن مو از ریشه باعث کاهش اثربخشی لیزر درمانی شما می‌شود.
  • یک روز قبل از درمان اصلاح کنید (طبق دستور پزشک). اصلاح فولیکول مو را تشویق می‌کند تا وارد مرحله رشد فعال خود شود که مرحله ایده‌آل برای هدف‌گیری لیزری است.
    ظرف 24 ساعت پس از قرار ملاقات، ناحیه‌های مورد درمان را اصلاح کنید، موم یا کندن نکنید.
    اصلاح موهای بلندتر را از بین می‌برد و در عین حال ریشه را دست نخورده نگه می‌دارد. این ریشه موهایی است که لیزر هدف قرار می‌دهد، بنابراین ریشه باید وجود داشته باشد تا درمان شما بهترین نتیجه را داشته باشد.
  • درست قبل از قرار ملاقات خود دوش بگیرید و ناحیه درمان را تمیز کنید و مطمئن شوید که آلودگی و چربی از روی پوست پاک شده است. 
    پس از پاکسازی پوست از استفاده از محصولات مراقبت از پوست (از جمله مرطوب کننده) خودداری کنید.
  • قبل از درمان از لوسیون‌ها، روغن‌ها و دئودورانت‌ها خودداری کنید. با پوست تمیز و خشک به قرار ملاقات خود برسید. 
    مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها، لوسیون‌ها یا روغن‌ها می‌توانند از دسترسی لیزر به ریشه جلوگیری کنند، مانند عرق یا سایر مواد زائد. 
    اگر زیر بغل خود را درمان می کنید، تا بعد از قرار ملاقات از استفاده از دئودورانت خودداری کنید.
  • دستورات پزشک خود را دنبال کنید و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی یا آنتی بیوتیک‌ها را قبل از درمان قطع کنید. 
  • اگر از زمان مشاوره خود داروی جدیدی مصرف کرده اید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • حداقل دو هفته قبل از قرار ملاقات، از بوتاکس و پرکننده های پوستی خودداری کنید.
  •  همچنین از درمان هایی که حساسیت پوست را افزایش می دهد مانند میکرودرم ابریژن یا لایه برداری شیمیایی خودداری کنید.
     در هفته قبل از درمان، استفاده از محصولاتی که باعث حساسیت به نور می شوند را قطع کنید.

نکات مهم در طول انجام لیزر موهای زائد

  • در طول قرار ملاقات لیزر موهای زائد، پزشک یا تکنسین شما ناحیه‌های مورد درمان را با شما بررسی می کند. 
  • اگر خط بیکینی یا ناحیه صورت را درمان می‌کنید، تکنسین ممکن است خطی روی پوست شما بکشد تا مرز درمان را مشخص کند.
  • ناحیه درمان تمیز و آماده می‌شود در حالی که تکنسین به شما یادآوری می‌کند که چه انتظاری دارید. 
    هرکسی حس لیزر موهای زائد را متفاوت تجربه می‌کند. اکثراً این احساس را شبیه به کوبیدن نوار لاستیکی بر روی پوست شما توصیف می‌کنند.
  • اگر درد برای شما مشکل ساز باشد، پزشک ممکن است ناحیه را با یک کرم بی حس کننده آماده کند.
  • در حالی که نواحی تحت درمان باید در معرض دید قرار گیرند، تمام نواحی دیگر بدن شما با لباس یا ملحفه‌های استراتژیک پوشیده می‌شود، مانند: ماساژ.
    در طول درمان، همه افراد حاضر در اتاق از لباس‌های محافظ چشم استفاده می‌کنند، از جمله شما. این بدان معنا نیست که شما فلاش‌های نور را نخواهید دید، اما می‌توانید مطمئن باشید که چشمان خود محافظت می‌شوند.

نکات مهم بعد از انجام لیزر موهای زائد

  • از آفتاب (و تخت‌های برنزه) اجتناب کنید و از کرم‌های ضدآفتاب باکیفیت استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند پوست تحت درمان را تحریک کرده و روند حذف موهای زائد را پیچیده کند.
  • در 24 ساعت اول پس از قرار ملاقات، از انواع گرما اجتناب کنید.
  • دوش یا حمام آب گرم، سونا، اتاق بخار و ورزش می تواند منجر به تغییر رنگ یا عفونت شود.
  • پس از 24 ساعت، بازگشت به باشگاه مشکلی ندارد، اما همچنان تا 2 هفته از آفتاب خودداری کنید. اشعه ماوراء بنفش، از جمله نور برنزه کننده، می‌تواند منجر به زخم یا رنگدانه دائمی شود.
  • گزینه‌های برنزه‌کننده «بدون آفتاب» مانند اسپری برنزه‌کننده‌ها یا محصولات خود برنزه‌کننده را می‌توان در بین جلسات درمانی استفاده کرد تا زمانی که استفاده از آنها 2 هفته قبل از درمان بعدی متوقف شود.
  • اگر بین دو درمان نیاز به برداشتن مو دارید، به جای کندن، موچین یا اپیلاسیون به اصلاح ادامه دهید.
  • 2 تا 3 بار در هفته با استفاده از لیف یا حوله شستشو، پوست تحت درمان را به آرامی لایه برداری کنید. این امر خطر ایجاد موهای زیر پوستی را به حداقل می‌رساند.
  • رتینوئیدها و هیدروکسی اسیدها را تا یک هفته پس از درمان نگه دارید. در عوض، از یک پاک کننده ملایم و لوسیون تسکین دهنده و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • حداقل دو هفته قبل از برنامه ریزی میکرودرم ابریژن، لایه برداری شیمیایی، بوتاکس یا پرکنندههای پوستی صبر کنید.
  • تا 48 ساعت پس از درمان از مصرف عطر و دئودورانت روی پوست خودداری کنید.

قیمت لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد اغلب یک سرمایه گذاری زیبایی در نظر گرفته می‌شود. 
این روش هزینه بیشتری نسبت به اصلاح یا اپیلاسیون دارد، اما با گذشت زمان، زمانی که دیگر نیازی به درمان نیست، می‎‌توانید در هزینه‌های حذف موهای بدن صرفه جویی کنید.
عوامل زیادی بر قیمت این روش تاثیر می‌گذارد. هزینه لیزر موهای زائد بر اساس ناحیه بدن تحت درمان، موقعیت جغرافیایی، تخصص فردی که این روش را انجام می‌دهد و زمان انجام این روش متفاوت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02146291345